promocjaRodzaje 

Promowanie bloga firmowego – czy to opłacalne?

Marketing internetowy to dziś podstawa działań promocyjnych. Jedną z jego form jest prowadzenie bloga firmowego. Z poniższego artykułu można dowiedzieć się, jak promować bloga, aby odnieść sukces. Zapraszamy do lektury!

Po co prowadzić bloga firmowego?

Zanim przejdziemy do wyjaśnienia, jak promować bloga, warto odpowiedzieć na pytanie, po co w ogóle go posiadać. Przede wszystkim może on być dobrym narzędziem kreowania wizerunku przedsiębiorstwa. Jeśli wpisy będą merytoryczne i pomocne dla odbiorców oraz innowacyjne, mogą budować przekonanie, że firma jest ekspertem w swojej branży.

Blog firmowy wspiera również SEO Państwa firmy. W treści merytoryczne można przecież wplatać odpowiednio dobrane frazy kluczowe. Zatem artykuły z bloga ukażą się internautom, którzy wpisali w wyszukiwarkę hasło powiązane z tematyką danego wpisu. A od przeczytania przydatnego wpisu do kupna czy polecenia firmy przyjaciołom nie jest daleko. W kwestii SEO blog firmowy pomaga również w tak zwanym link buildingu. We wpisach firmowych można umieszczać odnośniki do innych artykułów. Poprawi to wewnętrzne linkowanie na Państwa stronie. Dodatkowo publikacje z firmowego bloga mogą być linkowane na stronach zewnętrznych. To również dobroczynnie wpłynie na SEO Państwa bloga.

Wreszcie blog może spełniać w Państwa firmie funkcję czysto promocyjną. Można na nim publikować poszerzone informacje o produktach, a także dzielić się informacjami z życia firmy. To ostatnie może być szczególnie istotne z perspektywy employer brandingu. Są to działania mające na celu tworzenie wizerunku firmy jako dobrego pracodawcy.

Jak promować bloga?

Blog firmowy nie spełni żadnego z powyżej wymienionych celów, jeśli nikt nie będzie o nim wiedział. Promocję bloga firmowego mogą Państwo prowadzić między innymi w mediach społecznościowych swojego przedsiębiorstwa. Warto rozważyć także udostępnianie wpisów blogowych na grupach czy forach powiązanych z branżą, w której prowadzą Państwo działalność. Ostatnią metodą promocji w mediach społecznościowych mogą być ich narzędzia reklamowe, na przykład Facebook Ads czy Instagram Ads. Z ich pomocą możliwe jest dotarcie ze wpisami do bardzo precyzyjnie skalibrowanej grupy docelowej.

Warto także zastanowić się nad inwestycją w artykuły sponsorowane. Będą to merytoryczne wpisy publikowane na blogach czy portalach związanych z Państwa branżą. Będą one oczywiście zawierały odnośniki do bloga, jednocześnie poprawiając jego SEO.

Dobrą praktyką będzie także umieszczenie firmy w różnego rodzaju katalogach. W połączeniu z dobrze zredagowanym opisem umieszczenie jej w takim miejscu z pewnością przysporzy Państwa blogowi dużego zainteresowania. Jednym z najlepszych katalogów w Polsce jest doit-conf.pl. Pozwala on na poszukiwanie firm według branży i województwa. Jest to jeden z większych tego typu katalogów w naszym kraju, dlatego umieszczenie w nim atrakcyjnego ogłoszenia to mądre strategicznie posunięcie. Tego typu strony, zwłaszcza http://www.doit-conf.pl, dedykowane są przede wszystkim firmom małym i średnim.

Related posts